tirsdag, april 01, 2008

Tiden flyr...

Her sitter jeg igjen, om morran tiden flyr og når jeg endelig skal skrive noe så er tia ute og jeg må dra.

Jeg har begynnt i ny jobb, jeg ble lei av å sitte foran dataskjermen, og vekta gikk opp.. Endel.. Ca 15 kg kansje.. Jeg er ikke sikker..

Nå har jeg begynnt å jobbe med ved, og det er godt å ha fysisk arbeid. Og jeg merker at formen min er mye, mye bedre.

Til og med etter bare en uke nå så føler jeg meg i kjempeform!

Utrolig, å sitte i ro er ikke bra i lengden. Kroppen forfaller, så det siste ett og ett halvt året har vært min episode av forfall..

Men nå skal jeg bygge meg opp igjen.. ;)

Og takk for den fine kommentaren ved siste post, jeg er ikke så mye innom for tia.. Men får nå se når hodet funker i takt med lysere dager.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heisann.
Det var jammen godt å lese denne bloggen. Her er så mykje som eg kjenner meg att i. Fekk diagnose ADD rundt august i fjord og prøvde ut Ritalin i desember 2007. Det var akkurat som du beiskreiv, skydekket letta heilt enorm. Var utav bobla mi. Hadde det heilt fantastisk i nøyaktig 7 dager. Den 7 dagen skulle eg øke til to tabbeletter. Da tab nr 2 var i ferd med å gå ut, (ca 3timer etter inntak)fikk eg et annfall. Det var det mest grusomme eg har opplevd. Kjentest ut som eg ville besvime. Alt gikk rundt i hodet. Var å leine heime med min sønn som da var ca 3 mndr. Så eg ringte til sjukehuset og fikk en ambulanse. Så da var det heilt slutt på medisin før eg gikk gjennom ein heil masse prøver som 24 t EKG. EEg, blodprøver, og Scanning av blodårer i hjernen for å sjekke ut ang aneurisme. Alt det tok litt tid, så eg beg på nytt med Ritalin i Mars/April i år. Denne gangen gikk det berre 4 dager før eg på nytt får anfall og det uten å ha økt medisin, men ikkje på langt nær så kraftig siden eg denne gangen ikkje er redd. Får stadig beskjed om at det er angstanfall. Noke eg ikkje er eing i i det heiletatt.!! Følest mest som om hodet er overstimulert. Så etter en stund så deler eg medisinen i 3/4 og merker en ørliten til ingen reduksjon i annfall. Så eg går opp til heil tab i ca to dager før eg bestemmer meg for berre å ta en halv tab. Og etter det har det vert som en ny verden og eg og "legen" er enige........... Jippi... :-) . Så no er eg oppe på full dose av det som eg skal ha for å kunne gå over til den andre medisinen som er en depot tab. Men for en forandring i livet. Ja der er opp og ned turer og gode og dårlige dager. Men ingenting som den "søvngjenger"tilverelsen som var før. Eg ei åleine mor i full jobb. Konstant utslitt, har aldri hatt fast jobb før eg fekk det for 3 år siden. Før eg gikk ut i barselperm, fekk eg beskjed av arb.giver at eg ikkje var like entusiastisk no som når eg starta, men kanskje det blir en forandring no når eg kjem tilbake?. Har oppdaga at min store lidenskap ikkje lenger er min store lidenskap. Er ganske aktiv, får gjort det eg skal i heimen. Samt overskudd til å kose meg med mine to barn. Det går fram over som berre det... og tusen takk for at du har denne bloggen. kanskje eg burde skrive en eg også.... Har leita og leita på internett om info ang ADD, men finn berre om AD/HD. Er jo klar over at det er samme gata, men der er litt forskjell og det er den eg vil vite ka er...