onsdag, oktober 18, 2006

Influensa, da kjeder man seg

Ja man må jo ha noe å gjøre, influensa.. Det er det en stund siden jeg har hatt, men kan si at den sitter iallefall skikkelig når man først får den.
Joda det er høst, snart vinter det har vært litt snø men det har forsvunnet igjen.
Det er ikke alltid den første snøen ligger den kommer gradvis helt til man må ta frem snøskuffla hver morgen, og håpe at snøplogen ikke kommer og tetter igjen avkjørselen før man har kjørt.
Jobber gjør jeg men ikke idag eller igår, jeg er sjuk influensa...
Har blitt kjent med at medisinen min ikke fungerer like bra når jeg er forkjølet eller har influensa, gjør at man blir fortere sliten. Så jeg må få den ut av systemet før jeg klarer å fungere normalt igjen.
Det går tydligvis bra å være borte fra jobben en stund, men jeg vil tilbake så fort som mulig. Jeg liker meg der, det er et godt miljø og mange hyggelige folk.
Og jeg føler at jeg kan gjøre ting som er nyttig, det er jo ikke alle dager der er så mye å gjøre. Men det er jo alltids noe å ta seg til, bygging reperasjoner installasjoner og testing av komponenter.
Jeg håper jeg er frisk snart, jeg syns det er kjedelig å være hjemme.
Jeg har jo nettet, men det blir kjedelig i lengden.
For å få tiden til å gå, så tester jeg Ubuntu det er en gratis linux som jeg syns virker veldig bra. Det er noe flere budre teste, jeg tror at mange faktisk hadde fint klart å jobbe med den.
Dessuten er det gratis, og det er veldig bra til å være gratis.
Har lastet det ned fra nettet, og det kostet meg ingenting.
Så det skader ikke å teste da, selv om jeg kjører det viruellt.
Det som er fint med linux er at det fungerer på ellers utdaterte datamaskiner, det er ikke alltid lagt så mye vekt på hardware. Man trenger ikke det nyeste og det beste..

Vel, jeg håper formen min fortsetter å forbedre seg.
Håper virkelig at jeg er frisk nok til å dra på jobb i morra.
Skulle også ha vært på noen arrangementer i Tromsø denne uka, men influensaen gjør nok sånn at jeg ikke kan dra. Håper jeg blir frisk før denne uka er omme..

Ha en god dag.

1 kommentar:

billy sa...

hallo! Er en kar på 28 som lurer på om jeg har add, og derfor var det interessant å ramle innom bloggen din.Du virker som en reflektert person som fighter på..supert.. Jeg aner ikke hvor individuel en slik diagnose kan arte seg, men tenkte jeg bare skulle øse ut noen momenter som jeg mener kan være tegn på add, og om du kjenner deg igjen eller ikke og er villig til å svare hadde det vært sinnsykt til hjelp..:)
ehh hvordan forklare noe sånt..kaos! motstridigheter i tankerekker,(sikkert vanlig, men skifter mening fort), klarer ikke holde meg til indre forandringer f.eks en ny del av personligheten som jeg trodde jeg hadde igår kan være borte idag. mangel på kontinuitet kan det vel sies.Dårlig innlæringsevne.dårlig hukommelse, ukonsentert, slitsomt å samle seg,å gjøre "vanlige" ting. tenker klart bare i noen "topper" i løpet av dagen.Mye trøtt og slapp.Vrient å snakke i klare helhetlige setninger, holde på lengre diskusjoner, for så å gjenfortelle videre f.eks.en del uoverestemmelse mellom det indre tankeliv og verbale. det er vanskelig å begynne på noe å fullføre noe.impulsiv og kreativ.Digger å være det da..selv om motet ikke står i stil til ideene ennå! hater å tenke noe jeg har tenkt før selv om det sikkert er nødvendig for å huske..
det er det jeg har foreløpig...kommer sikkert til å finne bedre beskrivelser i huet etterhvert men..he he vennlig hilsen billy