mandag, januar 01, 2007

Godt Nyttår!!!

2007 der var det året der, og nyttårsfeiringen med raketter minnet som vanlig om krigshandlinger. Syns selv det med raketter er å glemme poenget med nyttåret, vel mener at det heller er tid for å bry seg om hverandre og vise det.
Vel det nye året har startet med et brak som vanlig.
Jeg er normal en kar som liker smell og eksplosjoner, syns det er fint å se på.. Men det er mye, veldig mye. Og det er så mye uforsvarlig bruk, og noen fyrer opp mens de er alkoholpåvirket.
Det ødelegger mye og fører i verste fall til skader for livet.
Etter min mening skal nyttårsraketter behandles på linje med skytevåpen og sprengstoff, det er det samme. Begge kan føre til død og skader.
Noen mener at det er kontroversiellt å si det, men det er sannheten.
Jeg har selv blitt skutt etter med rakett, jeg måtte slenge meg ned i dekning.
Og den som skjøt etter meg var drita full, ute av stand til å fatte hva han gjorde.
Der sto jeg i skuddlinjen og fryktet for at jeg skulle bli truffet.
Vel, skytevåpen og alkohol hører jo ikke sammen.. Hvorfor er det ikke det samme med raketter?
Vel, håper det kan komme en ordning på dette. For det er for mye uforsvarlig bruk, og de som er uforsvarlig ødelegger for de som tar dette på alvor.

Jeg har det bra selv, ser tilbake på det gamle året med forundring og ser på de siste året som ett av mine beste noensinne.
Ja, jeg mener det. Ser på det siste året som det året da livet mitt tok vending i riktig retning, der jeg har klart å få en stabil hverdag og at jeg har jobb. Og jeg har kommet inn i en rutine der jeg fungerer, jeg har det bra. Men noen småting er det som jeg må få orden på, det er litt kaos med å få alt til å gå helt prikkfritt. Noen ganger kan det bli litt kaos, men jeg har klart å hente meg inn igjen.

Jeg har fremdeles litt problemer med det sosiale til tider, og denne vinteren har det blitt litt verre. En smule sosialangst, jeg håper at det går over. Jeg vil ikke isolere meg, men det er verst i høytider og fri. Da faller jeg nok litt tilbake til det gamle, og tro meg det er ikke lett å komme tilbake. Det er tungt, men jeg klarer det alltid til sist. Det tar tid, og jeg må ta en dag om gangen.

Høres kansje litt rart ut å ha sånne problemer, men det er en del av den jeg er.
Jeg kan ikke noe for det, det er ikke alltid at ting fungerer prikkfritt i min tilværelse.
Noe som andre kan ta som en selvfølge kan være noe av det mest utfordrende for meg.
Hvordan jeg takler det, vel det må jeg lære etterhvert som jeg prøver.
Jeg gleder meg til i morra, skal bli godt å komme tilbake på jobb.
Lurer på hva tiden fremover vil bringe, og er alltid nyttåret sett på som et vendepunkt?
Dagen etter da man begynner med blanke ark, og nye muligheter?
Føles litt sånn, jeg ser iallefall frem til sommeren, mørketiden er ikke noe særlig.
Jeg vet iallfall at jorda begynner å flytte tilbake, sånn at sola kan lyse her igjen.
Mørketid har alltid vært tøff for meg, men det har ikke vært så ille denne gangen som det var før. Har taklet det bedre enn tidligere, og det er godt å kjenne. Hva kommer jeg til å se og klare når sola er tilbake? Det ser jeg frem til!
Er det noe jeg liker så er det sol og sommer!!

Ha det fin allesammen, stikk innom av og til.. Skriver nok her innimellom..
Det er selvfølgelig om noen finner det interessant..

Ingen kommentarer: