torsdag, august 03, 2006

Det går bra

Jada her er jeg, det går bra jeg er her og jeg har følt meg i bra form. Humøret er også bra, og nå virker det som ting begynner å stabillisere seg.
Er glad for at den nedturen er over, ja for det er viktig å huske når det stormer som verst. Det blir bedre til slutt, det har skjedd hver eneste gang.
Uansett om man har en nedtur så blir det bra, man trenger bare tiden. Tiden er som oftest det eneste man her til hjelp da, det er jo som oftest det man har nok av.
Det er jo perioder der man føler at tiden ikke strekker til, og der man er stresset og føler at man ikke har nok tid.
Vi må nok mange ganger bli flinkere til å si stopp, og være flinkere til å bruke ett av de vanskligste ordene.. Nei!
Jeg liker jo ikke det ordet, hater å bruke det..
For det letteste ordet er ja, noen ganger sier vi ja i hytt og vær og tar på oss for mange oppgaver på kort tid.
Da ken det fort bli mye og det kan bli endel stress, og det kan føre til at vi kommer inn i en sirkel der vi ikke har tiid til oss selv.
Det som er tingen da er at vi mister tiden, man mister nok ikke tid. Men man mister endel av begrepet som er tiden, når man gjør noe og har oppgaver å gjøre så flyr tiden.
Og da har man jo lite tid til å gjøre ting som gjelder seg selv.
Det er ikke bra, man må ha pauser og huske at man må prioritere. Joda, det er vaskelig å gjøre det.
Man må nok være streng med seg selv noen ganger, og bare bestemme seg at sånn må og skal det være.
Jeg har lært dette, og har innsett at jeg har grenser.
Men jeg har også oppdaget at det er noen tegn som kommer på forhånd, og da vet jeg nå at jeg må ta det rolig.
Syns selv jeg har kommet ganske langt, og det er godt å kjenne at tingene faller på plass. Jeg har det bra nå, fremtiden vet jeg ikke. Men jeg er klar over at det kan komme nedperioder, men jeg er forberedt på at de kan komme.
Og da vet jeg at jeg takler dem, og det er fordi at jeg vet hvordan jeg har det nå. Og vet hva jeg har i vente etter en evt. depressjon. Det er godt å ha en topp å se etter, det er noe som gir meg mot og styrke.
For meg så ser jeg at jeg takler ting bedre og bedre dag for dag, veldig fint når mitt hode fungerer som det skal.
Tanker og erfaringer, skriver de ned her.
Ha en fin dag allesammen!!

Ingen kommentarer: