torsdag, juli 20, 2006

Jeg er her, det har bare vært mye på en gang

Ja jeg er her, har ikke fått skrevet noe på bloggen på en stund siden det har skjedd endel.
Jeg har hatt en nedtur, og da har jeg ikke klart å skrive så mye jeg har heller skrevet for meg selv og mellom venner.
Men jeg skal fortelle de tingene som har skjedd siden sist så godt jeg kan.
Jeg er ennå på tiltaket, jobben som jeg har fått meg til å kalle det.
Jeg har hatt en nedtur grunnen til denne nedturen med depressjon er for lav dose medisin. Så det jeg har gjort nå er å øke dosen min Ritalin fra 10mg 3 x daglig, til 15mg 3 x daglig. Da jeg øke dosen kom forskjellen rett og slett øyeblikkelig, og hodet og tankene kom i system igjen.
Den følelsen av maktesløshet og at jeg ikke klarte å følge med det som skjedde rundt meg forsvant. Og jeg er nå lettere til sinns, jeg var hos psykiateren på mandagen som var. Hovedproblemet når jeg ble dårlig og fikk depressjon, var at jeg ikke tenkte på at det kunne være at det var medisinen. Det var på grunn av at det skjedde endel ting som egentlig ga meg all grunn til å føle meg nedenfor. Så hovedgrunnen ble rett og slett oversett fra min side, men heldigvis så var det andre som har erfaring med medisinering og ADD som så dette. De sa heldigvis ifra om det til meg, så jeg ble klar over at ting kansje ikke var helt som jeg trodde. Så de menneskene er jeg kjempetakknemlig ovenfor. Om dere leser her, så sier jeg tusen takk for at dere er der når ting ikke er som de skal være.

Mandagen som var fikk vi som er her en trist nyhet, en som har vært her og jobbet sammen med oss døde i helga. Det kom som ett sjokk, og det det var en helt ufattelig beskjed å få.
Så de siste dagene nå har det vært en ganske trykket stemning her, det er mer stille enn vanlig. Men det er ikke så rart med tanke på hva som har skjedd, som jeg har sagt tidligere. Livet går videre, det gjør det alltid uansett.
Selv om det skjer ting rundt oss som vi føler at vi ikke har kontroll over.
Det er kansje ikke så lett akkurat i begynelsen men det viktiste er å ta tiden til hjelp, tiden leger alle sår.
Jeg har også en tante som har vært operert for kreft, hun har hatt det tidligere og men det hadde kommet tilbake. Eller det var det at legene her i Tromsø ikke hadde oppdaget svulsten som var i levera.
Jeg tror den var fjernet nå og at det hadde gått bra, hun var på ferie i Oslo da hun plutselig ble dårlig. Så da var det rett på sykehuset og det var det de fant der.
Men hun er kommet hjem men jeg har ikke vært på besøk hos henne, og grunnen til det er at jeg har hatt influensa og det sitter litt ennå.
Og sånn som ting er nå, så skal hun helst ikke bli syk.
Hun har hatt mer enn nok belasting som det er.

Idag her hadde jeg planer om å jobbe litt med en av mine gamle datamaskiner, den har bare stått og støvet ned.
Skal se om det er noe brukbart, det som var problemet med den var egentlig bare batteriet til BIOS som jeg ikke har skiftet.
Har tenkt å kansje teste det nye Windows Vista på den maskina, for å se hvordan det er i forhold til tidligere Windows versjoner.
Jeg har hørt endel om Windows Vista, og at det er noen bra ting og noen ting som ikke er fullt så bra. Dvs. firkantete løsninger, så nå venter jeg på han som jeg skulle gjøre denne operasjonen sammen med. Er ikke kommet ennå, så jeg lurer på om han kommer i det hele tatt. Får se, dagen er ennå ung.

Ingen kommentarer: